Zuglóban a magán Musical Színház

 

NSZ • 2003. október 25. • Szerző: Szemere Katalin

A Stefánia útra költözik a Musical Színház. Molnár László művészeti vezető és Venyige Sándor ügyvezető igazgató szerint vállalkozói alapon is lehet minőségi zenés színházat fenntartani.

 

 

Korábban a Fiatalok Színháza játszott a Honvédelmi Minisztérium Stefánia úti színháztermében. A társulat azonban kiköltözött az épületből. Az ötéves Musical Színház – úgy néz ki – otthonra lelt a zuglói helyen – mondta a magánteátrumot üzemeltető betéti társaság két tagja: Molnár László és Venyige Sándor. A musicalesek Budapesten eddig a Thália Színházban játszottak, itt mutatták be Magyarországon először Frank Wildhorn és Leslie Bricusse musicaljét, a Jekyll és Hyde-ot. A befogadó teátrumban csak havi egyszer-kétszer, maximum háromszor mehetett az előadás. Mivel most önálló játszóhelyük lesz, annyiszor léphetnek fel, ahány napra bérbe veszik a színháztermet. Molnár és Venyige – többek között – azt akarja bebizonyítani, hogy vállalkozói alapon lehet minőségi zenés színházat létrehozni, fenntartani. A saját helyen felbuzdulva huszonhárom tagú társulatot is szerződtettek, közöttük kilenc színész van: Borbás Erika, Feke Pál, Makrai Pál, Serbán Attila, Tunyogi Bernadett, Tunyogi Orsolya, Végvári Eszter, valamint Molnár László és Venyige Sándor. Tánckarukhoz egyelőre nyolcan tartoznak. Természetesen egy-egy előadáshoz több énekes-színészre és táncosra lesz szükségük, őket szerepekre szerződtetik. A vezetők elmesélték: napjában ketten-hárman felkeresik őket, hogy szívesen csatlakoznának a színházhoz, nemrég Londonból jelentkezett egy hegedűs lány.

 

Repertoárját lassan alakítja ki az együttes. Egyelőre a Jézus Krisztus Szupersztárt, a Jekyll és Hyde-ot, valamint a Best of Broadway című show-t adják. Tervezik, hogy hazai ősbemutatója náluk lesz a Vörös Pimpernel című musicalnek. Molnár László tulajdonképpen majdnem az összes zenés darabot látta New Yorkban, úgy látja, közöttük kevés az igazán jó. Szerették volna Magyarországra hozni az ABBA együttes számaira épülő Mamma Mia című darabot, de a jogtulajdonosok 2004. december 31-ig nem akarják Kelet-Közép-Európába hozni a művet. Hogy miért, nem tudni. Mindenesetre várólistára kerültek, és a magyar jelentkezők közül ők állnak az első helyen.

 

Akad konkurenciája a Musical Színháznak, sőt sokan vetélytársnak is tekintik őket – mesélték a vezetők. Például a Jekyll bemutatója előtt egy színházvezető állítólag feljelentette őket a jogvédőnél. Olyan indokkal akarta elvetetni tőlük a darabot, hogy a Musical Színház amatőr társaság. Az amerikai céget ez az érv nem érdekelte, hiszen Molnárék kifizették a jogdíjat. Ráadásul a kiküldött videofelvétellel – mint említették – elégedettek voltak az Egyesült Államokban.

 

Arra a kérdésre, hogy miért nem pályázták meg a Madách Színház vezetői posztját, ha zenés színházat akartak, a két színész csak mosolygott. Szerintük semmi esélyük nem lenne arra, hogy megnyerjék a pályázatot, ezért nincs is értelme jelentkezni. Most adnak maguknak másfél évet, hogy megnézzék, hogyan is működik a színházuk, aztán elgondolkodnak a pályázaton. Egyelőre élvezik, hogy nincs, aki beleszóljon a munkájukba, magánszínházként a maguk urai. A kezdet nem volt egyszerű: hitelekből indították el a színházat, fizették a jelmezt-díszletet, bérleti díjat, és a bevételből meg a gázsit.

 

Legnagyobb vállalkozásuk a Jézus Krisztus Szupersztár. Ez a kilencven szereplőt foglalkoztató produkciójuk Magyarország egyetlen kőszínházába sem fér el, csak szabadtéri színpadokon, stadionokban, sportcsarnokokban, esetleg városok főterén. Emiatt jóval több néző láthatja, mint egy kőszínházi produkciót. A Webber-rockoperát – a Musical Színház előadásában – eddig körülbelül hatvanezren nézték meg. Persze ez az előadás a Stefánia úti színházterembe se fér be.

 

vissza